Search

Author Item Publication Type
Valladolid MS 21. Libro de polifonía Ms. 21 (olim s.s.), Archivo de Música, Catedral de Valladolid. Dated, 1649: Title on fol. 1r.: "Liber Officium / Defunctorum / Ecclesiae Cathedralis / Valli Soleti / Anno D. N. Iesu / Christi, MDCXXXXIX". Mensural manuscript
E-E 03. Real Monasterio de San Lorenzo, El Escorial (Madrid). Biblioteca y Archivo de Música, Libro de facistol (LF) 3 Mensural manuscript
E-MO 753. Abbey of Montserrat, Ms 753. Mensural manuscript
E-BAE 4. Baeza, Cathedral MS 4. Mensural manuscript
Mantua, Jachet de. Collected Works. Ed. Philip Jackson and George Nugent. Corpus Mensurabilis Musicae 54, N.p.: American Institute of Musicology, 1971. Modern score
Grimm and Wirsung. Liber selectarum cantionum quas vulgo mutetas appellant sex quinque & quatuor vocum. [Augsburg] : [Grimm und Wirsung], 1520 Mensural print
Nágera, Esteban de. Cancionero General de obras nuevas nunca hasta aora impressas. Zaragoza, 1554. Book
Guitares: Chefs-d'oeuvre des collections de France. Preface by François Lesure. Paris: La Flûte de Pan, 1980. Book
Museo de San Francisco, Santiago de Chile. Santiago: Museo de San Francisco, 1996. Book
Abondance, Pierre. “La vihuela: restauration du document unique conserve au musee Jacquemart-Andre”. Cahiers de la Guitare 1/3 (July, 1982): 21-27. Article: journal
Abondance, Pierre. “La vihuela du Musee Jacquemart-Andre: Restauration d'un document unique”. Revue de Musicologie 66 (1980): 57-69. Article: journal
Tagliapietra, Gino (ed.). Antologia di musica antica e moderna. Milan: Ricordi, 1931-1932. vol. 1. Grandi maestri del XVI Secolo. Modern score
Fenlon, Iain, and James Haar. The Italian Madrigal in the Early Sixteenth Century: Sources and Interpretation. Cambridge: Cambridge University Press, 1988. Book
Flosi, Justin. “On locating the Courtesan in Italian Lyric: Distance and the Madrigal texts of Castanzo Festa”. The Courtesan’s Arts: Cross-Cultural Perspectives, edited by Martha Feldman and Bonnie Gordon. Oxford & New York: Oxford University Press, 2006. 133-143. Article: book
Aguirre Rincón, Soterraña. “El uso de la semitonía en las cláuslas de las secciones de misas de Morales transcritas por Fuenllana”. Los instrumentos musicales en el siglo XVI. Proceedings of the I Encuentro Tomás Luis de Victoria y la música española del siglo XVI (Avila, May 1993). Avila: Fundación Cultural Sta. Teresa, 1997. 141-52. Article: book
Agulló y Cobo, Mercedes. “Documentos para las biografías de músicos de los siglos XVI y XVII”. [Part 1]. Anuario Musical 24 (1969): 205-225. Article: journal
Agulló y Cobo, Mercedes. “Documentos para las biografías de músicos de los siglos XVI y XVII”, [Part 2]. Anuario Musical 25 (1970): 105-24. Article: journal
Agulló y Cobo, Mercedes. “Nuevos documentos para las biografías de músicos de los siglos XVI y XVII” [part 1]. Anuario Musical 26 (1971): 199-212. Article: journal
Agulló y Cobo, Mercedes. “Nuevos documentos para las biografías de músicos de los siglos XVI y XVII” [part 2]. Anuario Musical 28-29 (1973-74): 269-82. Article: journal
Aizpurúa Zalacaín, Pedro. Música y músicos de la Catedral Metropolitana de Valladolid. Valladolid: Real Academia de Bellas Artes de la Purísima Concepción de Valladolid, 1988. Book