Person | Born | Died | Gender | Person ID | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Miguel Ortiz | P1267 |
Instrument(s) | Professional group | Social status | Social sphere | Why is the person listed? |
---|---|---|---|---|
vihuela clavicordio clavicimbano | Musician | Court - noble | Instrumentalist (plucked) |
Years active | Place active | Century | Region |
---|---|---|---|
1523 | Valencia | 16cent/1/early | Aragon |
Music teacher of Mencía de Mendoza, 2nd Marchioness of Cenete in 1523. According to García Pérez,”Mencía aprendió desde muy joven a tocar distintos instrumentos, entre ellos destacan el clavicordio, el “zimbol” y la vihuela” [Mencia learned from childhood to play various instruments, among them clavichord, zimbol and vihuela stand out] (garciaperez2009) . There is no clarification whether this may have been vihuela de mano or vihuela de arco.
Mencía de Mendoza | student |
Ref | Author | Item | Pages |
---|---|---|---|
garciaperez2004 | García Pérez, Noelia. | “La huella petrarquista en la biblioteca y colección de obras de arte de Mencía de Mendoza”, Revista Electrónica de Estudios Filológicos 8 (2004) http://www.um.es/tonosdigital/znum8/estudios/7-petrarca.htm#_ftn10 (accessed 15 Nov. 2009): | |
lassovega1942 | Lasso de la Vega, Miguel. | Doña Mencía de Mendoza, marquesa del Cenete (1508-1554). Discurso de recepción en la Real Academia de la Historia. Madrid: Real Academia de la Historia, 1942. | 46 |