From http://es.wikipedia.org/wiki/Juan_Alonso_Pérez_de_Guzmán_y_Zúñiga (consulted 24/7/2009):
Juan Alonso Pérez de Guzmán y Zúñiga (1503-1558), XI Señor de Sanlúcar, VIII Conde de Niebla, VI Duque de Medina-Sidonia y IV Marqués de Cazaza. Noble español perteneciente a la Casa de Medina-Sidonia. Hijo de Juan Alonso Pérez de Guzmán y Afán de Ribera, III Duque de Medina-Sidonia y de Leonor de Guzmán y Zúñiga (†1515). Sucedió a su hermano Alonso Pérez de Guzmán y Zúñiga, declarado "mentecato e impotente", en la jefatura de la casa con la aprobación de Carlos I de España. Casó con su cuñada Ana de Aragón (hija del arzobispo de Zaragoza Alfonso de Aragón y nieta de Fernando el Católico), tras la anulación del matrimonio anterior con su hermano.
Inventory lists there the two volumes are listed as: ‘Otro libro pequeño de música de vihuela’ (170 m) and ‘otro libro grande de música con ciertas misas en ocho ducados’ (3,000m). This valuation may not seem that high until it is compared with that of the immediately following books: a ‘libro Concilio de marca mayor, en latín, tiene las hojas doradas…’, valued at 1125m, and a ‘libro en que están pintadas las ciudades e puertos de mar de Constantinopla, metido en unda funda de cuero’, valued at 800m (‘Inventario y tasación de la biblioteca de Juan Alonso de Guzmán, sexto duque de Medina Sidonia (1558–1560)’, ADMS, leg.943). Cited in Juan Ruiz Jiménez, “Power and musical exchange: the Dukes of Medina Sidonia in Renaissance Seville”. Early Music 37.3 (2009)
ruiz2009: x-x The detailed description of the 1539 ducal entry into Toledo offers an insight into various musical aspects:45 above all, the presence of a substantial group of 18 trompetas españolas and trompetas italianas (trumpets and bugles) and eight drummers, heraldic representatives of the duke, dressed in his livery. Following the trumpets and drums in the procession were ‘six Italians with their vihuelas de arco’ (bowed viols) also wearing the ducal livery; the fact that these instrumentalists were Italians has implications as regards both repertory and playing style.