Search

Briçeño, Luis

Active 1626

Previous Next
Person Born Died Gender Person ID
Luis Briçeño M P0019

Instrument(s) Professional group Social status Social sphere Why is the person listed?
guitar guitarra Musician Professional Instrumentalist (plucked)

Years active Place active Century Region
1626 Paris 17cent/1/early France
Biographical information

Guitarist active in France in early 17th century. Author of Método muy facilísimo (Paris, 1626). No evidence that he played the vihuela

Related persons




Bibliography
Ref Author Item Pages
barbieri1877 Barbieri, Francisco Asenjo. “Danzas y Bailes en España en los siglos XVI y XVII”. La Ilustración Española y Americana, 43 (Nov, 1877, Suplemento), 330 and 44; (30 Nov, 1877), 346-47.
baron1977 Baron, John H. “Spanish Secular Song in Non-Spanish Sources, 1599-1640”, JAMS, XXX, 1977, 20-42.
bezonDMEH Griffiths, John. “Bezón, Mateo.” Diccionario de la música española e hispanoamericana. Ed. Emilio Casares Rodicio. Madrid: Sociedad General de Autores y Editores, 1999-2002. Vol. 2.
briceño1626 Briceño, Luis. Metodo mui facilissimo para aprender a tañer la guitarra a lo español. Paris, 1626.
briceño1972 Briceño, Luis. Metodo mui facilissimo para aprender a tañer la guitarra a lo español (Paris, 1626) Geneva: facsimile edition Minkoff, 1972.
castro1965 Castro Escudero, José and Daniel Devoto. “La méthode pour la guitare de Luis Briceño.” Revue de Musicologie 51-2 (1965): 131-48.
charnasse1966 Charnassé Héléne. “A propos d'un recent article sur la méthode pour la guitare de Luis Briceño”, Revue de Musicologie , LII, 1966, 204-07.
devoto1965 Devoto, Daniel. “Sur le séjour de Briceño à Paris”, Revue de Musicologie LI, 1965, 145-48. 145-48
eitnerQ Eitner, Robert. Biographisch- Bibliographisches Quellen- Lexicon der Musiker und Musikgelehrten der christlichen Zeitrechnung bis zur Mitte des neunzehnten Jahrhunderts. 11 vols. Leipzig: Breitkopf und Härtel, 1899-1904; reimp Graz: Akademische Druck-u. Verlagsanstalt, 1954. v. II, 179
fargas1866 Fargas y Soler, Antonio. Biografias de los Músicos más distinguidos de todos los paises. Barcelona: Juan Olivares, 1866. 262
fetis1860 Fétis, François-Joseph. Biographie universelle des musiciens et bibliographie générale de la musique. Paris: Firmin-Didot, 1860-81.
hudsonFOL Hudson, Richard. The Folia, the Saraband, the Passacaglia, and the Chaconne, the Historical evolution of four forms that originated in Music for the five-course Spanish Guitar. Neuhausen-Stuttgart, AIM-Hänssler, 1982.
labor Peña, [Anglés] Joaquín, and Higinio Anglés. Diccionario de la música Labor. 2 vols. Barcelona: Labor, 1954. v. I, 363
lesure1955 Lesure, François. “Trois instrumentistes français du XVIIe siècle.” Revue de Musicologie 37 (1955): 186-87.
mersenneHU Mersenne, Marin. Harmonie Universelle. 2 vols. Paris: Sebastien Cramoisy, 1636. fol. 96v
paradaD Parada y Barreto, José. Diccionario Técnico, Histórico y Biográfico de la Música. Madrid: B. Eslava, 1868. 71
pedrellD Pedrell, Felipe. Diccionario biográfico y bibliográfico de músicos y escritores de música españoles, portugueses e hispano-americanos antiguos y modernos. Barcelona: [V. Berdós, 1897- ]. v. I, 225
pujol1949 Mudarra, Alonso. Tres libros de música en cifra para vihuela. Ed. Emilio Pujol. Monumentos de la Música Española 7. Barcelona: Instituto Español de Musicología, 1949, rpt 1984. 9
querolRL Querol Gavaldá, Miguel. (ed) Romances y letras a tres vozes (Siglo XVII). Monumentos de la Música Española 18. Barcelona: CSIC, 1956.
salazar1961-2 Salazar, Adolfo. La Música en Cervantes y otros ensayos. Madrid: Insula, 1961. 143
saldoniD Saldoni, Baltasar. Diccionario Biográfico-Bibliográfico de efemérides de músicos españoles. 4 vols. Madrid: Antonio Pérez Dubrull, 1868-81; reimp. ed Jacinto Torres, Madrid: Centro de Documentación Musical, Ministerio de Cultura, 1986. v. IV, 43-44
tyler1980 Tyler, James. The Early Guitar. Early Music Series, 4. London: Oxford University Press, 1980.
Contributor