Source title | Esta presente fantasia es del septimo y octavo tono. La razon por que en esta arte de musica se no[m]bra alguna fantasia de dos tonos es porque en esta arte de tañer degala con estos redobles largos:parece bien que las fantasias se estrañen passado por los terminos de sus tonos maestros y discipulos. |
---|---|
Title in contents | |
Text incipit |
Category abstract
Genre fantasia
Fantasia type Id
Mode 7+8
Voices 4
Length (compases) 112
Tuning A
Courses 6
Final IV/0
Highest I/7
Lowest VI/2
Difficulty not specified
Tempo variable
Language
Vocal notation
A multisectional Fantasia in the “consonancias y redobles” style. Section VI is a good example of Milán’s technique imitative network. Each section combines the contrasting redobles and consonancias in an indivdual fashion, some also using motivic imitation. Sectionalization by fermatas. Section II is exceptional.
smith01 El Maestro: 1. Música de vihuela Hopkinson Smith solo Milan
moreno-quinteiro01 Luys de Milán: Fantasía José Miguel Moreno & Eligio Quinteiro solo ensemble Milán
lonardi01 El Maestro - Milan: Works For Vihuela Massimo Lonardi solo Milán Narváez
wilson04 Milán-Narváez: Music for Vihuela Christopher Wilson solo Milán Narváez
cherici01 El Siglo de Oro: Obras para vihuela 1 Paolo Cherici solo Milán Narváez