Source title | Esta fantasia que se sigue anda por los terminos del tercero y quarto tono:y ha se de tañer con el compas y ayre sobredicho de las dos fantasias passadas.y los redobles destas tres fantasias mejor se tañeran con dedillo pues son hechas para hazer soltura de dedo. |
---|---|
Title in contents | |
Text incipit |
Category abstract
Genre fantasia
Fantasia type Id
Mode 3+4
Voices 3
Length (compases) 98
Tuning A
Courses 6
Final V/2
Highest I/7
Lowest VI/3
Difficulty not specified
Tempo not specified
Language
Vocal notation
Tightly knit polythematic fantasia in consonancias and redobles style. Almost symmetrical in design. 7 sections delineated by “coronadas” [Breve with a fermata]. Sections I-V upward in thrust while sections VI-VII are downward. Themes are all stepwise, grow out of each other by rhythmic implication homophonic passages and redobles have little to do with the main musical argument; they are introduced usually in the latter half of each segment to counterbalance the single direction of thrust and thus add balance as well as diversion.
moreno01 Canto del Cavallero José Miguel Moreno solo Fuenllana, Pisador, Valderrábano, Milán
smith01 El Maestro: 1. Música de vihuela Hopkinson Smith solo Milan
moreno-quinteiro01 Luys de Milán: Fantasía José Miguel Moreno & Eligio Quinteiro solo ensemble Milán
lonardi01 El Maestro - Milan: Works For Vihuela Massimo Lonardi solo Milán Narváez
maier01 The Art of Vihuela Ralph Maier solo Milán Narváez Mudarra Valderrábano Fuenllana Daza
heringman02 Luis Milan El Maestro Jacob Heringman & Catherine King solo vihuela song Milán
martin01 Luis Milan - El Maestro Edward Martin solo Milán
fresno01 Spanish vihuelists of the 16th century I Jorge Fresno solo Milán Valderrábano
cherici01 El Siglo de Oro: Obras para vihuela 1 Paolo Cherici solo Milán Narváez